Followers

Thursday 6 September 2012

Sambutan Hari Raya dekat sekolah uollsss


Haii gaissee Assakamualaikum :) Lama guaa tak update. alaaa muhong baqu 2 haqi lepas update haha. kaykay. Harini sekolah gua ada buat sambutan hari raya. maii tengok maii guaa nak cerita. hihikss~

Tepat pukul 6:04 aku bangun daripada tidor. Ternyata air hujan sedang membasahi bumi dengan begitu lebat sekali. Hmm dari situ aku dah agak aku konfim takp sekolah. Emmm qugi duit aku bayaq tapi takp sekolah dah takdak sapa nak hantaq Abah balik kampung tengokk tok semalam. Harini dia pulak masuk kerja lewat mesti balik daripada rumah tok pukol 9 centuu aa. Dia dok hbaq dahh dari semalam. Lepas mama balik dia nak keluaq p rumah tok buat apa taktau. aku ponn hmmm takpaa laa. malaih nak ikot. Semalam mama keluaq pon aku tak ikut. Haihhh! taktau aku qasa macam malaih gilaa nak keluaq rumah laanii *dok rumah study baguih hahaha. Aku bangun p semayang subuh apa semua padahai takmandi g haha sejukkkk! Lepas semayang p tidoq satt. Pukul 6:39 nak dekat 6:40 abah call suroo siapp. Aku ponn hmmm takpaa laa p geqakk kakchaq suruh mandi. Dia pon gelabah taktentu pasai. Dia laa paling eksaited nakp sekolah harini. pehtuu dok hingaq kat aku keh aku geqak lambat. Aku malaih nak bekelai tauu dahh stg aku kena balikk *penyabar kan aku hukkss~ Pakai baju qaya apa semua abah sampai pukoi 7:09 nak dekat 7:10 haha. P naik kereta sampai sekolah pukoi 9:20 macamtuu laa kodd. Sampai sampai nampak rahilaa dekat lobi aku ponn p sengap sengap ikot belakang diaa. Haha aku dok buat suara laki dia kaleh belakang aku p sergah muka diaaa. Hahaha. kawan dok makan kentang sampai jatuh beteraboq kentang tuu. *ajaq mukaa sikitt. Nii laa melawak kawan kawan. Aku ajak dia naik kelaih malaih tunggu kat bawah tauu dahh stg mesti orang ramai. Naik naik dekat third floor geng2 form4 dok lepak dekat tanggaa. yang rahilaa pon lambat aku malaih nak tunggu dia. aku jalan straight buat taktau jaa yang geng form4 dok usha qapat jaa. aku tahu aku comellss sebabtuu korang ushaa ekkk? *haha baling sos cili cepat! Masok kelaih tengok yuna dengan fatierah dok ada. aku pon hoii jaa pangge salam pon dak depa dok makan sampai tekejut tengok aku masok haha. P laa dok dekat tingkap hujan dok turun lagi. Aku pon hmm taksemangat aa nak sambut taun nii. P dok ngn fatierah dia buat keluaq kuih qaya. macam tautau jaa aku tengah lapaq. daqi semalam takmakan kot. Aku pon makan satu kuih nii lepaihtuu taklalu dah. haha lapaq lapaq tapi taklalu. Dok sembang paa syahirah masok kelaih baju qaya warna hitam. kami dok wooo laa kat diaa. hahaha takdan berapa minit aziz masok pulak pakai baju warna hitam jugakk. Aku rahila yuna fatierah pakat menjerit tengok aziz ngn syahirah baju sama. Hahaha. qiuh gilaa time tuu even kami dok ada 4orang jaa. mau tauu laa soqa semua dok 4 batu pon boleh dengaq *suara aku takmacam tuu okayy haha. Lepaih dok qiuhh semua aziz keluaq buat taktau jaa. yuna selamat aa haqini takkena ejek. kahkahkah. Lepaihhtuu alin mai pulakk. Uii segakk uiii warna kuning gituuuhh. Dia mai pon qiuhh gakk masokk dok cover ayu. macam nak tampaq jaa mukaa diaa haha. Pehtuuu asilah maii pakai jubahh unguu. Sejuk jaa mata aku tengokk diaa. seriuss nampak segak gilaa kott. Dia mai sama ngn najim. Najim pon pakai baju warna ungu. Haha laki bini maii dahh ehh tak tak nanti attif marah uhuksss~ Dok qiuhh dalam kelas dengaq announcement suro turun surau. Aku ponn hmm dahh laa malaihh. turun turun tengokk binauu mata aku haha. macam macam warna ada. pening tengok. buang kasut tequih masok surau. malaih tunggu sapa dahh. Dok setengah jam dalam surau baca makhsuratt apa semua naik kelaih balikk. Dok pakai kasut dayah maii buat tehegei. hukss~ comell nyee *eyucksss! aku ingat dia takmai haha pakat tanya nati mana nati mana. last semua pakat tengok aku. Aku pon taktau aa bukan aku dok jaga dia haha. naik kelas apa semua. tengok hazizi pakai baju warna krim yaa allah hensemmnyaaa. Cayaq setengah jam. Haha dahhlaa suka senyum kat aku. uhukss~ lepaihtuu cikgu shuhaida naik belajaq bm 3masa. Buat paper trial mrsm punya. boleh tahan jugakk aa soalan. hmmm rehat turun kantin. takleh makan banyak sangat stg pukol 12 nak makan pulak haha. habeh rehat masok kelaih buat sejarah soalan perlis. Dalam paper tuu ada certain number yang dah tanda jawapan. aku pon malaih pikiaq tequih bulat jaa ikut jawapan tuu. Lepaih pada cikgu keluaq , budak2 kelaih pakat decide nakp dekat cikgu aziz. aku pon okay jaa buat ahh rombongan p lab. aiqal dok buat pala dok depan. sambil tuu p tangkap gambaq apa semua. P dekat cikgu aziz time tuu dok ada 1krk dengan 1b. Najim apa semua dok ada dahh haa keliaa. anak anak 3b semua balik rumah hahaha. tangkap gambaq apa dengan diaa pehtuu blahh. malaihh dok lama2 aku tauu ada yang dok mengata. Lepaihtuu pakat balik kelaih. dok tangkap gambaq family *taksemua aa. haha penat posing uiii. Yang fatin takhabeh g dengan makeupp diaa haihh semak pon ada tengok haha sorry to say :/ Then depa suroh turun p kantin. p kantin oqang qamai nak mampuihh nasibb laa p tempah awai kalau tidak taktau nak dok tang mana. Makan habeh apa semua depa suro balek. As usually, geng nii tarak nak balik g aehh. Begambaq puaih puaih dulu baru balik. P aa begambaq dengan macam macam orang. Termasok laa dengan haziq. uhukss~ akhirnyaa boleh jugakk dok begambaq. tuu pon keh dayah ngn mateda dok suruh kalau tidak memang dakk aa kot . hikkss~ lepaihtuu balik. P tunggu kat lobi nampak orang begadohh. Aku ponn ishh malaihnya nak bejalan p tengok depa begadoh haha. haha rahilaa dok buat terok nak jadi reporter apa aku pon ikut ahh. dokk satt budak form4 mai cerita kata begadoh keh kata jaa ponn. haihhh! Yang begadoh salmiah(bukan nama sebenar) dengan budak pengkid mana maii taktauu. Hampa tauu dakk takmatang. sedaq laa sikit hang tuu form5 dahh. Please be mature okay :/ lepaihtuu cikgu huzaini keluaq dengan baju merah menyalaa boleh juling mata aku kalau tengok lama lama haha. diaa keluaq dia tengokk jaa pehtuu pakat balik. Dok laa melawak ngn dia mintak duet raya apa semua. haha dia kata dia bagi dahh 50 ringgit harituu. pandai nipu nohh cikguu nii. Mak dayah mai aku pon balik dengan diaa.

Kesimpulannya , sambutan raya taun nii takklaa best sangat macam taun lepas. Semua pakat sombong dahh. Orang pangge nak tangkap gambaq boleh buat taktau jaa. Nampak takk kebabiann disituu? Macamm nakk ihh takleh akuuu. Haha k stop duluu didaaaa~



We're not couple , we're just bestfriend :)

Nampak tak annoying gilaa muka aku haha. ngokkk! Nanti gambaq aku upload lain. be patient k hukss~